1. |
Voluntary Retirement Scheme - State Public Sector Undertakings - Revised Guidelines - Issued - Dharmapuri District Development Corporation Ltd. - Relaxation of conditions. |
G.O.(Ms) No.1, RD & PR (CGS.1) Dept., dt:7.1.2008 |
2. |
Annual confidential reports – Reporting and scrutinizing authorities in respect of Officers of Rural Development and Panchayat Raj Department working in the Department / on deputation to other institutions |
G.O. (D) No. 38, RD&PR (E1) Dept., dt. 23.01.2008 |
Transfer of subjects |
3. |
|
G.O.(MS)No.81 (CGS-1) RD 651 & PR Dept., dt. 20.07.2006 |
4. |
சத்துணவு திட்டத்தை ஊரக வளர்ச்சி மற்றும் ஊராட்சித்துறை கட்டுப்பாட்டிலிருந்து சமூக நல இயக்கக கட்டுப்பாட்டிற்கு மாற்றம் செய்தது. |
அரசாணை (நிலை) எண்.80 ஊ.வ. (ம) ஊ (மாஅதி) துறை, நாள் 20.07.2006 |
Transfer of PTMGR Nutrition Meal Programme from the administrative control Rural Development and Panchayat Raj Department to the Directorate of Social Welfare at State level - Posts sanctioned at DRD transferred to Directorate of Social Welfare – No change in Monitoring and Implementation at District and block levels |
G.O (Ms) No.80
RD & PR (SGS) Dept dt.20.7.06
|
5. |
தமிழ் நாடு பூமிதான வாரியம் -ஊரக வளர்ச்சித்துறை கட்டுப்பாட்டிலிருந்து நில சீர்திருத்த துறைக்கு மாற்றம்செய்தது |
அரசாணை (நிலை) எண்,144 ஊ.வ(ம) ஊ.துறை, நாள் 11.10.2006 |
Transfer of Bhoodan Board from Rural Development and Panchayat Raj Department to Land Reforms Department. |
G.O (Ms) No.144
RD & PR Dept
dt.11.10.06
|
Estimate of Vacancies |
6. |
Ban on recruitment lifted –Filling up of posts – Instructions |
G.O.(MS) No. 91,P & AR (P) Dept., dt. 06.07.2006 |
7. |
Filling up of vacancies – preparation of estimate of vacancies – Amendment |
G.O. (MS) No.95, P & AR (P) Dept., dt. 12.07.2006 |
8. |
Estimate of vacancies – Approval by the staff Committee – Clarification |
Govt. Lr.(MS) NO. 121/P/2006-1 P & AR (P) Dept., dt.10.08.2006 |
9. |
Approval of estimate of vacancies – Filling up of vacant posts – Instructions |
Govt. Lr.No.187, P & AR (P) Dept., dt.16.10.2006 |
Contract Appointment |
10. |
Temporary appointments made on contract basis during 2003 – conduct of Special Competitive Examination by Tamil Nadu Public Service Commission |
G.O. (Ms) No.163, P & AR (P) Dept., dt.22.09.2006 |
Compassionate Ground Appointment |
11. |
ஊராட்சி ஒன்றியங்கள் - இறந்த ஊழியர்களின் வாரிசுதாரர்களுக்கு கருணையின் அடிப்படையில் வேலை வாய்ப்பளித்தல் - திருத்திய ஆணை |
அரசாணை (நிலை) எண். 888, ஊ,வ, (ம) ஊ,துறை நாள் 08.06.1984 |
Compassionate Appointment – Provision to appoint legal heirs of deceased Panchayat Union staff in Government posts under TNPSC purview, proportionate to their qualifications with the concurrence of TNPSC. |
G.O (Ms) No.888
RD & PR Dept
dt.08.06.84
|
12. |
ஊராட்சி ஒன்றிய ஆசிரியர்களை அரசுப் பணிக்கு கொண்டு வரப்பட்ட நாளான 01.06.81 -க்கு முன்னர் இறந்து போன ஆசிரியர்களின் வாரிசுதாரர்கட்கும், 01.04.74க்கு முன் இறந்த ஊராட்சி ஒன்றிய பணியாளர்களின் வாரிசுதாரர்களுக்கும் கருணை அடிப்படையில் ஊராட்சி ஒன்றியப் பணியிடங்களில் வேலை வாய்ப்பு அறித்தல் |
அரசாணை (நிலை) எண்.763, ஊவ (5) துறை நாள் 29.09.1986 |
Compassionate ground appointment – Legal heirs of Panchayat Union teachers who died while in service before 01.06.81 and legal heir of Panchayat Union Staff who died while in service before 01.04.74 - Appointments to be made in Panchayat Union Service only. |
G.O (Ms) No.763
RD (5) Dept
dt.29.9.86
|
13. |
29.09.86 -க்கு முன்னர் ஊராட்சி ஒன்றிய பணியைச் சார்ந்த மறைந்த ஊழியர்களின் வாரிசுகளாக அரசுப்பணியிடங்களில் நியமிக்கப்பட்ட பதவிகளை வரன்முறை செய்தல் |
அரசாணை (நிலை) எண்.54 ஊ வ துறை நாள் 12.02.1988 |
Compassionate ground appointment Regularizing the appointment of legal heirs of Panchayat Union Staff in Government Posts who died before 29.9.86 while in service. |
G.O (Ms) No.54
RD Dept
dt.12.2.88
|
14. |
பணியிடைக் காலத்தில் காலஞ்சென்ற ஊராட்சி ஒன்றிய பணியாளர்களின் வாரிசுதாரர்களுக்கு கருணை அடிப்படையில் வேலை வாய்ப்பு அளித்தல் |
அரசாணை (நிலை) எண்.11 ஊ.வ துறை நாள் 12.01.1993 |
Appointment of Legal hiers of Panchayat Union Staffs to Government Posts on compassionate ground – permission to appoint eligible legal heirs of panchayat union teachers, who died while in service before 1.6.1981, legal heirs of Head Clerk, Junior Assistant, Typist and Cashier etc. who died while in service before 1.4.1974, legal heirs of Record Clerk, Night Watchman, Office Assistant who died while in service and legal heirs already appointed as Record Clerk, Office Assistant and Night Watchman, who are otherwise qualified, to be given preference to Government posts like Junior Assistant and Typist. |
G.O (Ms) No.11
RD Dept
dt.12.1.93
|
15. |
Compassionate appointment – Criteria for “indigent Circumstances” Tahsildar certificate to be produced and eligibility of other dependants – Clarification |
G.O. (Ms) No. 155, Labour & Employment Dept., dt.16.07.1993 |
16. |
Appointment on compassionate grounds – Age concessions – 30 years in respect of sons or unmarried daughters and 40 years for wife or husband of the Government servant who die in harness – Amendment |
G.O. (Ms) No. 334, P & AR Dept., dt.02.09.1993 |
17. |
Scheme of compassionate ground appointments – Application to be made with 3 years of the death of Government Servants - Maximum age limit raised to 50 in the case of widows of the deceased Government Servants |
G.O. (Ms) No. 120 Labour & Employment Dept., dt. 26.06.1996 |
18. |
பணியில் இருக்கும் போது இயற்கை எய்திடும் அரசு ஊழியர்களின் வாரிசு - மகன்/ மணமாகாத மகள், தத்து எடுத்த மகன் /தத்து எடுத்து மணமாகாத மகள், ஆதரவற்ற விதவை மகள்/ கணவரால் கைவிடப்பட்ட மகள் ஆகியோருக்கு கருணை அடிப்படையில் பணி நியமனம் - அதிகபட்ச வயதை 30 லிருந்து 35 ஆக உயர்த்துதல் |
அரசாணை (நிலை) எண். 9, தொழிலாளர் (ம) வேல வாய்ப்பு ( க்யு1) துறை , நாள் 19.01.1998 |
Compassionate ground appointment of the son, unmarried daughter, adopted son, adopted unmarried daughter, deserted widowed daughter and destitute daughter of the employee who died while in service – Increasing the age limit from 30 to 35 years. |
G.O (Ms) No.9
Labour and Employment (Q1) Dept dt.19.1.98
|
19. |
|
G.O. (MS) No. 78 Labour & Employment (Q1) Dept., dt.17.07.1998 |
20. |
Compassionate appointment – Children born out of void marriages entitled for Family pension and Death cum, Retirement Gratuity and not for compassionate ground appointment
|
Govt. Lr.No. 34, Labour & Employment (Q1) Dept./ dt. 16.04.2002 |
21. |
Lifting of ban on filling up of posts by temporary appointment on compassionate grounds to the posts of ‘C’ and ‘D’ group – Guidelines |
G.O. (MS) No.61, Labour and Employment (Q1) Dept., dt. 19.07.2006 |
22. |
Appointment on compassionate grounds – Available approved vacancies in respect of office Assistants, Typists and Steno – Typists to b e filled – 25% of available approved vacancies for Junior Assistants to be filled by eligible compassionate ground candidates - Clarifications
|
Govt. Lr. (MS) No. 126/G-1/2006 dt. 16.09.2006 |
23. |
Appointment on compassionate grounds – Recommendations of the Staff Committee – Guidelines |
G.O. (MS) No.42, Labour and Employment (Q!) Dept., dt. 12.03.2007 |
24. |
Compassionate ground appointment – Time limit of 3 years for filing applications from the date of death of Government servant to continue |
Govt. Lr.No.202 Labour & Employment Dept., dt. 08.10.2007 |
District Planning Cell |
25. |
28 மாவட்டங்களில் மாவட்டத் திட்டப் பிரிவை ஏற்படுத்துதல் |
அரசாணை (நிலை) எண்.141 திட்டம் (ம) வளர்ச்சி (மாதி) துறை, நாள் 18.08.1999
(Refer Sl.No. 2.24) |
Creation of District Planning Cell to assist District Planning Committee in 28 Rural Districts except Chennai district and sanction of staff |
G.O (Ms) No.141
Planning and Development (Dist Planning) Dept dt.18.8.99
(refer Sl.No.224)
|
26. |
மாவட்டத் திட்டக்குழு ஆற்ற வேண்டிய பணிகள் |
அரசாணை (நிலை) எண்.119, ஊ.வ.(ம) ஊராட்சி (ச4) துறை, நாள் 15.9.2006 |
Functions of District Planning Committee Collection and preparation of Database of district resources – Preparation District Draft Development Plan. |
G.O (Ms) No.119
RD & PR (S4) Dept
dt.15.9.06
|
27. |
Transfer of Administrative Control of District Planning Cells to the Rural Development and Panchayat Raj Department. |
G.O. (Ms) No. 161, Planning Development & Special Initiatives (SP) Dept., dt. 21.11.2006 |
Ban on appointment of NMR |
28. |
Utilisation of State Finance Commission Devolution Grants – Guidelines – No fresh appointment of Part-time /NMR/or full time/temporary basis of any category of staff by local bodies |
G.O.(Ms) No. 93,RD (C III) Dept., dt. 26/03/1997 |
Power of attestation |
29. |
Power of Attestation Certificates, Testimonials – Powers extended to Group ‘B’ Government Servants in the scale of pay between Rs. 5,500 to Rs. 10.000/- |
G.O (Ms) No. 189, P&AR (S) Dept., dt. 18.7.2007 |
Employment Exchange Candidates |
30. |
Sponsoring candidates from the Employment Exchanges to Government Institutions and 1:15 ratio for private organizations |
G.O. (Ms) No. 65, Labour and Employment (N2) Dept., dt. 30.03.2007 |
31. |
Filling up vacancies – Fixation of ratio for sponsoring candidates from the employment exchanges where appointment orders not issued – Clarifications |
Govt. Lr.No. 2167/N2/2007/2 Labour and employment (N2) Dept., dt. 25.04.2007 |
Travel by air and rail |
32. |
Air Travel by officials working in
Government Departments/ undertakings in other private airlines also apart from Indian (formerly Indian Airlines) within the Country |
G.O.(MS) No. 660 Finance allowance Department dt. 04.12.2006 |
33. |
Travelling allowance – Eligibility for journey by air and rail – Amendment |
G.O. (Ms) No. 209, Fin.(Allowance) Dept., dt. 30.5.2007 |
Audit – High Level Committee |
34. |
உள்ளாட்சி நிதிக் கணக்குகள் இயக்குநரால் அரசின் கவனத்திற்குக் கொண்ட வரப்பட்ட முறைகேடுகளை சரி செய்ய அமைக்கப்பட்ட உயர் மட்டக் குழுவினைத் திருத்தியமைத்தது மாவட்ட மற்றும் மாநில அளவில் குழுக்கள் அமைத்தல் |
அரசாணை (நிலை) எண், 324, ஊ,வ, (சி3) துறை, நாள் 13.11.1997 |
Reconstitution of High Level Committee to set right the serious audit objections brought to the notice of the Government by the Local Fund Audit Department – Setting up of High Level Committees at State and District Levels – Auditor General Objections and District Vigilance and Anti-Corruption enquires exempted from the purview of the committees. |
G.O (Ms) No.324
RD (C3) Dept
dt.13.11.97
|
Employing Private Individuals |
35. |
Employing Private individuals in Government offices in personal capacity of the officer / Head of office – serious offence |
Govt. Lr.No. 59420/S/2006-1, P & AR Dept., dt.11.12.2006 |
Annual Confidential Reports |
36. |
Annual confidential Reports written by the Reporting Officers after demitting office in the middle of the year – clarification |
G.O. N0.86, P&AR (K) Dept., dt. 04.04.2007 |
Health Fund Schemes |
37. |
Accreditation of 43 Additional registered private hospitals for availing assistance for the approved specialities |
G.O. (Ms) No.547, Finance (Salaries) Department, dt. 14.11.2007 |
Leave / Restricted Holiday |
38. |
தற்செயல் விடுப்பு, சிறப்பு தற்செயல் விடுப்பு, மகப்பேறு விடுப்பு, ஈட்டிய விடுப்பு, மருத்துவ விடுப்பு மற்றும் இதர விடுப்புகள் |
பணியாளர் மற்றும் நிர்வாக சீர்திருத்தத் துறையில் பல்வேறு நாளிட்ட அரசாணைகள் |
Sanction of Casual Leave, Maternity Leave, Earned Leave, Medical Leave and other Leaves to Government staff Details and Norms. |
Different G.Os of P & Admin reforms Dept |
39. |
Availing of Restricted Holidays increased to 3 days in a calendar year |
G.O. (Ms) No.428, P&AR (FR III) Dept., dt. 16.12.2003 |
House Rent for Project Officers, DRDA |
40. |
மாவட்ட ஊரக வளர்ச்சி முகமை திட்ட அலுவலர்களின் தனியார் குடியிருப்புகளுக்கு உரிய வாடகை உச்சவரம்பு ரூ.1000/-லிருந்து ரூ.3000/-மாக உயர்த்துதல் |
அரசாணை (நிலை) எண்.125, ஊ.வ. (எஸ்.ஜி.எஸ்.ஒய்) துறை, நாள் 23.04.2001 |
House Rent for Project Officers - Increasing the ceiling from Rs.1000 to Rs.3000 |
G.O (Ms) No.125
RD (SGSY) Dept
dt.23.4.01
|
R.D. Department renamed |
41. |
Renaming the Department of Rural Development as Department of Rural Development and Panchayat Raj |
G.O. (Ms) NO.155, RD (E5) Dept., dt. 21.11.2005 |
Enhancement of Allowances |
42. |
Recommendations of the One Man Commission – Enhancement of 28 allowances like washing allowance, Hill allowance, Risk Allowance etc. |
G.O. (Ms) No.499, Finance (Pay Cell) Dept., dt. 15.09.1998
(Refer Sl.No.3.9) |
Vehicles and fuel |
43. |
Tamil Nadu Departmental Motor Vehicles Disposal Rules, 1990 |
G.O. (Ms) No. 2275, Home (Transport-E) Dept., dt. 10.10.1990 |
44. |
68 உதவி செயற்பொறியாளர்களுக்கு ஈப்புகள் மற்றும் ஓட்டுநர் பணியிடங்கள் தோற்றுவித்தல் |
அரசாணை (நிலை) எண்.185, ஊ.வ. (தி4) துறை, நாள் 01.09.1998 |
Provision of Jeeps to 173 Panchayat Unions and 68 AEEs in the sub divisions from X Finance Commission – Creation of 241 Driver Posts – Salary of drivers and maintenance of Jeeps to be borne from General Fund of concerned Panchayat Union and through DRDA admin funds respectively. |
G.O (Ms) No.185
RD (T4) Dept.,
dt.1.9.98
|
45. |
Purchase of new vehicles in Government Departments – Approved list of vehicles |
G.O. (Ms) No.1229, Home (Tr-IV) Dept., dt. 21.12.2006 |
46. |
ஊராட்சி ஒன்றிய வாகனங்களுக்கான எரிபொருள் மாத ஒதுக்கீட்டை உயர்த்துதல் |
அரசாணை (நிலை) எண்.127, ஊ.வ (ம) ஊ.(மாஅதி4) துறை, நாள் 12.07.2007 |
Enhancement of the monthly allocation of fuel to the Panchayat Union vehicles from 100 to 150 litres for both Block Development Officer (BP) and Block Development Officer (VP) – Allocation for Panchayat Union Chairperson increased from 75 to 100 litres – Additional expenditure to be met from SFC grants. |
G.O (Ms) No.127
PD & PR (SGS4) Dept dt.12.7.07
|
47. |
அரசு தானியங்கி பணிமனையின் உபரித் தொகுப்பிலிருந்து, ஊர்தி எண்.
TN 10 G 9000 AMB A/C, ஊரக வளர்ச்சி இயக்குநர் அலுவலகத்திற்கு ஒதுக்கீடு செய்ய அனுமதித்தல். |
அரசாணை (நிலை) எண்.21, ஊ.வ. (ம) ஊ. (மாஅதி.4) துறை, நாள்: 25.1.2008. |
Allotment of vehicle No.TN-10G-9000 Ambassador AC from the pool of surplus vehicles of MVMO in lieu of DRD's condemned vehicle No. TN-04-2626. |
G.O.(Ms) No.21 RD & PR (SGS IV) Dept dated 25.01.08 |
Advocate Fees |
48. |
The Tamil Nadu Panchayats (Appointment of Counsel and incurring of Law charges) Rules, 1999 |
G.O. (Ms) No.166, RD (C4) Dept., dt. 09.08.1999 |
Display of Portraits |
49. |
Display of portraits of leaders in Public Office and Buildings |
G.O. (Ms) No,.2363, Public (General-I) Dept., dt. 24.10.1990 |
Reservation |
50. |
Physically Handicapped – 3% Reservation of Appointment in Public Services – Definition of “Blind” – Clarification |
Govt. Lr.No.69193/S/2005-07, P&AR (S) Dept., dt. 02.11.2006 |
51. |
Tamil Nadu State and Subordinate Services – Reservation of 5% of vacancies for Ex-Servicemen in Group ‘C’ posts in State Government Service – Amendment to Rule 22 of the General Rules. |
G.O (Ms) No.18, P&AR (S) Dept., dated 22.01.2007 |
52. |
Reservation of Appointment in Public Services – Fixation of 3.5% reservation for Backward Class Christians – Backward Class Muslims respectively – Revised Roaster |
G.O. (Ms) No.241, P&AR (K) Dept., dated 22.01.2007 |
53. |
Natural Calamities – Project for Natural Disaster Risk Management – Six posts of District Project Officer in the cadre of Assistant Director in Six Districts created by redeployment – Cancellation of redeployment of posts with effect from 01.07.2009 - Orders – Issued. |
G.O.(1D) No.10, RD&PR (SGS-IV) Dept., dt. 25.01.2010 |
54. |
Supreme Court’s Judgment on personal appearance of Officers before the Court - Copy - Communicated. |
Govt. Lr. No. 16365/RD&PR(OPII) dt.08.07.2010
Govt. Lr. No.785/S/P/Admn/2010-11, Dated 17.06.2010
Copy of:F.No.29(2)/2010-Judl.Shastri Bhavan,New Delhi,Date:03.06.2010
|